En udda dag

Sitter såhär framåt eftermiddagen och känner mig allmänt mätt och nöjd. Alltid bra när det snart är dags för en av de viktigaste matcherna på länge. Känns som att det kommer gå bra och laddningen är bra, vore skönt att ta en trea och hänga på i toppen på allvar. Plus att rycka lite från de nedanför eller i varje fall sätta press på dom.

Men nu över till något annat. Minns ni förr när man satt med program som Kazaa, dc++ (och det första som åkte dit rätt rejält, minns fan inte vad de hette. Dessa var ju välfungerande innan spotify dök upp och även innan torrents dök upp på kartan. Men hur gör man idag för att få tag på musik, ja för bränning alltså. Betala via spotify var ju kanske inte de första alternativet jag kom på utan de blev istället letande i den gamla datorn och även en sväng över msn för att få tag på musik.

Det är inte smidigt att vara idrottslärare och vilja ha tillgång till bra musik som ska gå att använda i rytmik undervisning gratis är iaf min slutledning. Iofs funkade torrents rätt bra där också men blev en massa merjobb. Lyckades iaf få ihop en bra skiva som ska användas när terminen börjar. Och ett bra dj program där man kan mixa ihop egna låtar. Så lite nöjd är jag med dagen, och detta har skett på en semesterdag. Fantastiskt.

Boxholm hemma om tre timmar. Bara att ladda! Se resultatet på min twitter om ni är intresserade. tobbekarlsson85 är namnat där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0