Slitet har börjat

Har precis kommit hem efter andra dagen av sommarjobbet.. Eller sommarjobb kanske är rätt ord men säsongsjobbet och även extrajobbet under vintern. Ser mig inte riktigt som en fulländad sommarjobbare utan har jobbat så mkt i övrigt så jag ser mig över den gruppen.. Kåkar av trä som ska skrapas, borstas tvättas och målas. De kommer bli en lång sommar som Erik säger.. Men känns bra ändå.. Trevliga arbetskamrater och ja arbetet är inte guld men de funkar iaf..

Sen lagom hemma nu för en bit mat och sedan iväg och träna. 18:00 börjar vi i Kungsmad och det är exakt där jag jobbar.. Eller 500 meter ifrån så från och med nästa vecka blir det slit till 17 för att sedan ta sig direkt till hallen och köra ett litet gympass innan träningen..

Tänk om man tränat så seriöst kring fotbollen.. Ja de va ju en tanke ett tag iaf..

Älsklingen iväg och sliter hon också. Tror hon slutar 18 idag och då har jag ju hunnit iväg.. Kommer nog springa om varandra hela sommaren känns det som. Men de är pengar som är ruskigt välkomna nu när vi ska fytta..

Får förmodligen nycklarna redan på måndag och ska förmodligen flytta de mesta torsdag kväll om planen går rätt.. Eller kanske onsdag får se hur det går med det.. Planen är inte bestämd än iaf.. Men ska bli skönt med en riktig lägenhet hur som helst. Längar som fan till att kunna göra en riktig måltid och skruva ihop min grill. men nu är de inte långt kvar..



Har redan hunnit handla en soffa.. eller iaf beställa, den dyker upp efter 26 juni så de ska bli nice.. hamnade iaf inte på femsiffrigt så det var i den prisklassen vi räknat med.. Jag är iaf mkt nöjd..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0