tillbaka på plats

Helt underbart att nu komma tillbaka till mitt "hem", Ja Växjö känns faktskt som mitt hem för tillfället. Malmköping för all del men på något sätt har man lämnat det bakom sig och gått vidare. Även fast det alltid är kul att träffa folket hemma..

Hade ju en helnykter påsk.. naturligtvis så lyckades inte nykterist iden hålla i sig så länge. torsdag fredag lördag säger planeringen trots att det är engagemans strejk på universitetet.

Blev faktiskt halvt imponerad av fotbollen som sagt. Känns som spelet blivit mer direkt och inte lika mycket sidleds danne som tidigare. Det är bra. Med Putte och Fredde där uppe kan ett direkt spel bli väldigt farligt.

Fick erbjudande att spela match både i måndags och nu på lördag med en klubb här nere. Dock känner jag att jag skulle behöva en träning i benen för att det ska kunna gå vägen. Nej skämt åsido.. Blir nog fotboll om MIF släpper mig utan kostnad.. Lät inte som att det skulle bli några problem men man vet aldrig. Konstigare saker har gjorts än detta.

Ska nog ta en macka nu och dra mig mot Lena Holméns föreläsning.. Brukar vara riktigt intressanta.. 1600-talets religions historia idag.. Undrar vad som hände då.. Luther har precis gått i graven så jag ser fram emot detta.

För övrigt så är jag grymt imponerad av Sverige. Med en målvakt som inte presterar som hammarby målisar brukar hade vi haft 0-0 mot brasilien och det hade varit rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0