Vad innebär ordet bitter?

Bitterhet är någonting intressant. I HF har vi några riktigt bittra herrar. Holma och Wensby har verkligen gett bitterheten ett ansikte. Jag har nu anslutit i deras grupp. Även fast jag själv varit bitter i många år.. Men vad innebär det. Det är ju en intressant fråga..

Vad kan man vara bitter för. Ja allting.. Just nu är jag mest bitter på att jag fick sparken från Man City på cm. Det va ett stort misslyckande. Är även ganska bitter över att armen inte blir bra när man vill träna.

Finns ordet bitter ens.. Ja det finns det som smak eller vad man ska säga.. En bitter eftersmak är det därifrån ordet kommer. Att man inte är nöjd över något som man inte riktigt kunnat påverka. Eller svamlar jag bara.. Förmodligen det sista.

Negativ syn på det mesta det gör väll att man är bitter? Eller..

Jag är bitter över att jag måste tvätta på onsdag. Hur kan man förklara ordet där.. eller går det ens att använda ordet bitter där..

Fan vad djup jag känner mig. Över en sån här skit sak..

Två positiva punkter idag.. Festkommité möte idag.. Levande ljus och kanel gifflar helt underbart.. :D Och Glantz är dagens hjälte. Ny kaffe bryggare helt underbart..

Men är det någon som kan ge en riktig defination av ordet bitter så skriv gärna eller mejla.. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0