Rese skildring

21:00 gick tåget från katrineholm. En trevlig konduktör vid namn Rashid välkomnade mig och önskade mig trevlig resa. En trevlig kille. Hade jag haft lite längre tid hade vi säkert kunnat bli goda vänner men så blev inte fallet. Istället snodde jag en tidning från en gubbe med glasögon som snarkade högt. Tror inte han märkte något. Läst om Charlotte Kalla. Det va inte så jätte intressant men ett bra tidsfördriv.

21:58 var jag framme i Linköping. Hade tänkte mig slagga inne på perrongen ett par timmar men efter en kvart kom en argsint vakt som förmodligen hade pumpat i sig massa anabola så grinig och förbannad som han var. Men ut bar det. Såg på en skylt att det endast var 5+ vilket ju inte är sådär jätte varmt. Hittade som tur va en kur där det inte blåst och direkt kom det två stycken unga grabbar. En pet flaska sprit hade dom med sig och efter ett samtal sinsemellan kunde jag uttyda att den ena hade problem med sin jobbsökande eftersom han brukar skjuta heroin. Lite senare blev jag tilltalad och vi började diskutera mitt framtid yrke. Dock kom vi in på grabbarnas framtid och ingen av dom fick jobba med barn med tanke på deras förflutna. Antingen var det mycket ljuga eller så satt jag med två heroin beroende alkolister på 20 år. En mycket kufisk händelse.

22:45 gick deras buss. Jag tänkte då fortsätta läsa min bok men fick inte så mkt tid över. En kille med en väska och en massa öl stegade in. Öl ville han bjuda på men jag tackade nej. Han blev dock mer och mer onykter. Det kändes som att det va en ganska grov alkolist. Inte nog med det. Helt plötsligt dyker en tok hög människa in i kuren och skriker lite. Jag sjunker nu ner i min bok medans dessa herrar för ganska hätska samtal mellan varandra för att mitt i förenas i en skål. Enligt mitt passiva lyssnade så väntade alkolisten på sthlms tåget som skulle gå från station runt 6 på morgonen. Klockan var alltså runt 12 nu. Knarkaren var en ganska märkligt prick. Vad jag fick fram hade han samma dag blivit släppt från Linköpings anstalten och under dagen hunnit upp till sthlm varit för full för att få åka med på en ålandskryssning, blivit bestulen på sin mobiltelefon och skulle nu hem till Vimmerby för att knulla bruden och köpa lite schysst röka. Tror till och med alkolisten en stund blev medbjuden till Vimmerby för en trekant. Dock avböjde han för att han skulle träffa sin dotter i Sthlm. En mycket kufisk natt.

Sen kom tåget och då hände inte så mycket mer. Än att jag sov och förlorade dygnsrytmen totalt. Men så kan det gå..

Anlände till Växjö 07:15.

Enligt mig var Holegård och Basse dom två mest positiva överaskningarna i DM.

A-lags match imorn. Är med i truppen igen. grymt kul.. Möter Karlshamn jumbon i serien.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Haha, skön story!

2007-11-30 @ 01:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0