Hallo där ute

Ser gärna att ni skickar länkar till era egna bloggar till mig. Vore kul att få ett intressant bloggarkiv förhoppningsvis mest fotbollsbaserat. Och det är alltid kul att läsa andras åsikter.

Bojan klar. Given succé?? Nja, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Ola verkar ju ha bra koll på de flesta nyförvärven och Bojan är ju ändå ett etablerat namn ute i europa. Jag hoppas verkligen på stor succé och att han skjuter guldet till oss så klart. Men vet inte om man ska hoppas på för mycket. Han är ju inte en ny Wilton... eller är han.

Viljan, Sjösa, Åker, Eriksberg så lyder grabbarnas lottning i DM. Och jag tror jag är ledig just det datumet dm spelades. Haha. Är ju fortfarande Malmköpings spelare. Nej men skämt åsido det känns inte som en omöjlig grupp om alla är med. Och vid seger i gruppen så är det avancemang till semi direkt. Iår var det otroligt nog inte Värmbol och KSK som hamnade i dessa grupper.

Dojjan klar har jag hört iaf.. Sen en riktigt bra E-tuna forward och även en mittback från KSK är de senaste rykten jag har hört. Vet inte hur mycket substans det finns i dom. Men det va tydligen en större grupp spelare som skulle sluta men det var ju inte direkt ovänat. Kraven från MIF är ju större än vad till exempel VFC har och har man familj och barn så är det svårt att kunna motivera sig för att lägga ned så mycket tid på fotbollen. Men det är ju ett vägskäl, antingen ställer man krav och får en riktigt satsande trupp eller så spelar man för att det är kul och låter spelare ha ett liv utanför division fem fotbollen. Risken finns att man inte har någon trupp att satsa på.

Pris som årets buse. Är det verkligen något som ska uppmuntras eller är meningen att det ska gå åt andra hållet att klaga.  Vet inte.  Det va nog länge sen det fanns i någon förening iaf. Men vad vet jag. Känner ju inte till tanke gångarna kring det så då kanske man ska vara tyst. Det kändes bara fel när jag läste det.

Tänkte ge en riktigt stor eloge till Mattias och Jens som lyckats hålla kvar Juniorerna i elitserien. Det hade jag väldigt svårt att tro om jag ska vara helt ärlig men ett grymt jobb av både ledare och spelare. Det bevisar ju att det finns tillväxt om man har ledare som tar hand om spelarna på rätt sätt..

Undrar om Mackan fick ett omnämnande. Att år efter år ställa upp och pendla Uppsala-Malmköping för division fem fotboll. Borde faktiskt föreningen uppskatta mer än vad som är fallet.

Sen undrar jag hur jul uppehållet ser ut. Man kanske skulle hinna hem och göra någon träning där om det inte är helt träningsledigt.

Tar tillbaka mitt påstående om Peking i topp. Nu när de har tappat två av sina bästa forwards känns det väldigt tungt. Men blr det lika konstigt som 07 kan dom väll lika gärna åka ur som vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0