Ingen fara med armen iaf

Nån simbas har precis skrivit ett mycket konstigt inlägg på någon blogg. Fick tydligen utrymme i AS och vilket är ganska intressant. Ny Chrunak som skriker högt när det finns media uttrymme. Men men här är artikeln. Man bör enligt mig även se till hur mycket man genererar till förbunden och det är väll som vilket företag som helst. Där man tjänar mest pengar investerar man mest pengar. Men ja. Idrott kommer aldrig bli helt jämnställd med tanke på de fysiska förutsättningarna och en klar skillnad i tempo vilket skapar ett större intresse. Så är det i lagidrott. Men i indiviulla idrotter så märks inte skillnaden lika mycket. Man/man eller kvinna/kvinna kampen är alltid en adrenalin kick för tittaren även om det inte är samma tempo. I lagidrott så finns det ingen möjlighet att skapa samma sak. Personligen går jag hellre och ser en division 4-5 match med damer än damlandslaget i fotboll. Där finns inte samma kvalitets krav men det finns en jävla glädje och det är det idrott handlar om. Ser man damlandslaget kanske man tror att dom faktiskt ska klara något. Men nja.. Jag vet inte. Men allt är utvecklingsbart........ kanske...

För att lämna den debatten kan jag iaf meddela att det inte är någon större fara med armen. Bara lite vätska i armbågen och voltaren några dagar. Målsättningen är helt klart att kunna vara med på lördag. Men vi får se. För att citera Roffe du måste ha full funktion innan du kan spela..

Ballota i Lazios mål har blivit något av en ny favorit för mig. Han måste vara 45 minst och håller ändå ganska bra standard.. Imponerande.

Nu ska jag handla mat för mina sista slantar den här månaden.

Sen blir det plugg.. Ska vara kreativ och skapa en loggbok från VFU:n det kan bli ytterst intressant.

Har inte hört någe mer kring Kvicksund killarna. Nu är det bara tre dagar kvar av frimånaden och Nenne gav ett löfte att lägga ut allting lagom när det blev 15 december.. Lite synd bara att bilden på den snygga killen på framsidan försvinner då..

Har återfått tron på mental träning.. Kan fungera.. Tro de eller ej..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du vara med och bloggtävla?
Du har chans att vinna en Ipod nano samt mp4-spelare och biobiljetter.
http://sjukdom.blogg.se/1197118686_jultvling_vinn_ipod_n.html

2007-12-12 @ 12:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0