En match avklarad

Lite tankar kring Inter-Milan.. Vilket kanske inte är så kul nu när man är Milan supporter men det var ändå ganska väntat. Mest förbannad är jag iofs på Udinese som va min bank idag men som lyckas släppa till 2-2 i 93 med en man mer..

Men över till Milan.

Milan har inte spelarmatrialet att vara en storklubb. Idag är det endast Pirlo och Nesta (outstanding på plan idag) som egentligen håller hög internationell klass. Man vet att Kaka, Seedorf, Oddo och många andra är såna spelare men iår har dom totalt misslyckas.

Milan har inte en tränare som kan ta laget framåt. Men om ryktet om Mourinho stämmer är jag den första att ställa mig i hyllningskören till Galliani och Berlusconi. Att endast ha en spelare med offensiva kvaliteer på bänken och byta forward/forward i halvtid är nog bland det dummaste som finns. Pippo måste ha varit skadad för att jag ska kunna förstå bytet. Detsamma gäller Gattuso. Emerson kan ha varit det segaste jag sett på en fotbollsplan sen Svante Samuelsson la av..

Frälsaren. Eller Ronaldo. Kommer han komma tillbaka? Hans Kusin hade dessutom nyligen blivit mördad. Kommer det att gå att ta en plats och prestera igen för il fenomeno? Pato är han den som kommer lyfta laget? Ja då kanske vi har tre forwards så att Carletto kan trycka in två forwards någon gång under säsongen. Fast det känns som att det är för mycket frågetecken.

Har Zlatan någonsin varit dominerande i en match som verkligen gäller något i Inter, Juventus eller landslaget. Jag bara undrar. Kanske inte är så konstigt att han inte presterar i landslaget. Han kanske inte är så bra som alla i Sverige vill få honom att vara. Bara att kolla på Nesta idag. Zlatan hade inte mkt att hämta där. Men jag kanske är orättvis mot Zlatan. Det är inte det att jag inte gillar honom utan han är en av dom största förebilderna i sitt offensiva spel för mig men ja.. Är han så bra som sverige och svensk media vill få honom att vara.

Var Kaka med på planen idag?

Milans största problem ligger dock inte i offensiva spelare. Det ligger längst ned i den andra änden.

Hur ska allt detta vändas då? Här har ni de punkter jag ser viktigast

Ronaldinho in i januari fönstret.. Ja tack

En ny målvakt. Är jag för nationalistisk när jag föreslår Andreas Isaksson. Även fast jag inte gillar honom.

Mourinho klar till hösten. Ja tack

En ny mittback in till hösten. Ja tack. Kaladze är ingen världsback.

Sälj ut de gamla. Jag ser gärna att Seedorf, Serginho, Emerson, Cafu, Gilardino, Dida försvinner. Milan har ingen nytta av dessa.

Behåll själen. Nesta Pirlo Gattuso Inzaghi Oddo. fem stycken italienare. Hur många klubbar har så många från egna landet i sin startelva. (Nämner inte Maldini för detta måste vara hans sista sägong)

Fyll på med nya unga hungriga killar. Ge några från Primavera chansen att ta en plats. Låt Mourinho styra upp och lära upp dessa unga. Kan han även få med Drogba så kommer jag gråta glädjetårar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0