Dags för hemma debut?

Match på lördag mot Vinslöv.. Eller hur fan det stavas skit samma.. har ganska stora förhoppningar av att få gå in och göra hemma debut inför den engagerade Växjö publiken. Vore skönt att få några minuter nu innan julen gör ett avbrott.

Bra både i eurotalk och i 08-fotboll.. Kviborg släppte att Dusan är på väg till AIK.. Ett mittfälkt med Djordic och Djuric inte bara kul med namnen utan det kan nog blir riktigt bra. Sen pratas det om någon norsk på GF ingen jag följt sådär jätte aktivt.. Måste ju bero på att Obolo är på väg till Man Utd eller Barca typ.

Djurgårdens Oremo affär verkar inte heller gå så bra.. Bäckström på SF låter pessimistisk och det känns ju bra,, Gillar när Apa inte får sina nya killar som dom jagar,. Och Bajen får nöja sig med Proppen i målet ännu bättre för oss,

Har kommit fram till att jag egentligen inte vill bli lärare.. Jag vill egentligen jobba med grupper och hur man skapar bra normer och regler och får gruppen att trivas tillsammans.. Främst då mot idrottsgrupper,, Känns som ett ruskigt intressant ämne.

Har även fått för mig att problem inom de sämre områdena i Sverige ofta grundas i att det blir konstiga makt situationer. De som blir ledande i den lilla samhälls gruppen skapar konstiga normer och då skapas ofta en annan sorts samhälle än vad som finns i övrigt.. Fast vad är normalt egentligen.. Det är något som ständigt ändras..

Lagfest på lördag också.. Fan va gött..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0