Årskrönika

Tycker det är så förbannat kul att läsa vad olika människor skriver i sina krönikor och när dom sätter upp årets bla bla bla i olika former. Så eftersom jag ändå ligger hemma sjuk halv 12 på nyårsafton kan jag lika gärna göra någe sånt.

Till att börja med

Årets I don´t give a shit: Vet inte vem av Anja eller Klüft som ska vinna det här.. Förmodligen delat för det finns nog inte två svenska idrottare jag skiter mer i än dessa två.

Årets pengar styr allt: Försäljningen av Wilton. Tycker den bevisar att AIK såg det viktigare att få in dessa miljoner än sm-guldet.

Årets mest chokerande: Att jag jobbade med flickfotboll ett halvår. Det tror jag väldigt många tyckte va kufiskt. Fast träna ett flicklag ger även det många grymt trevliga stunder.

Årets tv ögonblick: Melodi festivalen när Ukrainas Verka Serduchka äntrar scenen. Va länge sen jag garvade så otroligt mycket.

Årets märkligaste kväll: Finns många men jag skulle nog tro att malmamarken fredag-lördag tar priset. Det hände så mycket märkliga saker allt från naken bad till sjungande av Poker kväll på vårby gård på busstation.

Årets sport ögonblick: Att se Pippo Inzaghi i CL finalen är nog mitt största ögonblick under året.

Årets inte tv ögonblick:
All damfotboll tv fyra försöker visa. Säkert jämlikt och bra men jag kan faktiskt inte ens se AIK när dom spelar. Mycket roligare att se Dunker spela.

Årets prestation: fotbollslandslaget 2-0 seger hemma mot Spanien. Ser man matchen borta så förstår man hur grym hemma insatsen va.

Årets no shit sherlock: Att MFF inte lyckades iår igen.

Årets mest läsvänliga: Allting med Denis Lehane detta borde ni verkligen läsa. Grymt bra spännings författare.

Årets märkligaste natt: Resan från K-Holm till Växjö med stopp i Linköpingen som jag tidigare skrivit om.

Årets bittraste: Måste ge den till Holma och Wensby. Bittrare människor på fyllan har jag nog aldrig träffat.

Årets mest överskattade 1: Födelsedagar

Årets mest överskattade 2: Julafton

Årets mest överskattade 3: Strumpor

Årets mest överskattade 4: Steven Gerrard

Årets möte: Skulle man kunna tro att någe FS möte med Knota skulle ta platsen. Men nej det fins ju bara ett möte som kan vinna en sån här kategori. Gin mötet under kräftskivan. Muy bien.

Årets mest överskattade 5: idol

Årets poker haj: Han kom från Warberg och tog steget in i pokervärlden. Grymt bra att gå igång en sån sak i köpingen så att det finns något mer än bara fotbollen att intressera sig för. Mycket bra ideér Keep them up Struten.

Årets mest överskattade 6: Kim Källström

Årets comeback: Min egen comeback på handbollsplanen. Som en stabil trea som vi brukar säga eller hur Becke.

Årets PRO: Milan och we are fine as we are

Årets mest överskattade 7: kurslitteratur

Årets beslut: Att ta chansen att flytta till Växjö. Den ändringen behövdes verkligen i mitt liv och stortrivs verkligen här.

Årets resa: Har ju Spanien med laget men jag tror Kreta tar priset. Så mkt alkohol på så kort tid. Det är ju faktiskt helt otroligt. För att toppa det med nollningveckan direkt när man kom hem. Stackars lever.

Årets underprestation: Malmköpings IF:s äldre spelare. Ja jag är ju själv med i den gruppen. Kanske är jag den man mest av alla skulle peka ut som underpresterande iår. Hade vi äldre gjort vad vi skulle hade MIF spelat division fyra iår.

Årets upptäckt: Räksallad och rödbets sallad är grymt gott och det är kul att laga mat.

Årets visdoms ord: "Vad spelar det för roll hur man ser ut, hur gammal man är eller varifrån man kommer. Vi är alla människor" okänd

Årets trevligaste: Hosjö open. Årets höjdpunkt på hemma plan. Ser fram emot det som fan nu när man inte lever i köpingen längre.

Årets utropstecken: Sebastian Rombing i MIF. Hade en grym utveckling förra året och hoppas att han fortsätter ambitös som fan. Det är underbart att se.

Årets vad va det jag sa: Jag sa själv att IFK Göteborg kan vinna sm guld och det gjorde dom tyvärr. Fast nästa år då jävlar.

Nu är klockan två minuter över midnatt så gott nytt år på er allihop.. Kommer skriva en lite mer löpande text om året nån dag när jag orkar. Saknar ni något kategori skriv gärna som kommentar. Men det här var min lista med en väldigt personlig touch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0