Pontus Ljungqvist ny i MIF

Tänkte mig en liten presentation av de få nya spelarna vi har fått till iår. Just nu är det ju bara Pontus Ljungqvist och Andreas Eklöf som anslutit till truppen. Men jag får ta dom två och börjar med Pontus från IFK.

Pontus började sin fotbolls karriär i Jäder som fyra åring. Han har inte bara varit en farlig forward utan även en stabil målvakt som sex åring. Åren gick och fotboll blev mer och mer allvar och som 13 åring så blev det klubbyte. IFK Eskilstuna tog då emot Pontus. Efter tre år i IFK kom även fadern Roger med som tränare till IFK. Sen har det flytit på och nu är det första säsongen Pontus gör i den svartgula dräkten på Malmahed. Första målet kom mot BK Sport på gruset och nu hoppas vi det blir många fler. Först och främst på fredag då Värmbols juniorer står för motståndet.

Pontus är en stark forward endast 18 år gammal. Som gjort mycket mål i både ungdomslag och juniorlag. Pontus spelade förra året med IFK:s juniorlag i b-lags serien. Där fick han känna på lite äldre motstånd där han bland annat fick möta MIF:s b-lag. Men det här blir den första säsongen i ett representations lag.

Varför blev det Malmköping?

En bra fråga. För mig är det viktigt att trivas i en klubb. Annars kan man inte prestera något. Och i malmköping kände jag att jag skulle trivas, som jag också gör.

Det känns som du kommit in bra i gruppen?

Ja. Riktigt bra. Förutom Ljungmans tigerbalsam skämt

Det här är din första "riktiga" seniorsäsong. Vad har du för mål med säsongen?

Huvudmålet är att få upp Malmköping i 4an. Sen personliga mål är ju att spela så mycket som möjligt. Vore kul att vinna interna skytteligan också .

Det känns realistiskt tycker du?

Varför skulle det inte kännas realistiskt.

Vem/vad har du blivit mest imponerad av sen du kom till MIF?

Men att ledare känner sina spelare väldigt väl. När någon är sliten så ser dem det och vilar dem lite.. Sånt är jag inte van med.. Sen att ludde fixar så mycket.. Tex kalsonger när man behöver.

Hur beskriver du dig själv som spelare?

Försöker alltid ge allt jag har. Ger aldrig upp.

Till sist vad önskar du dig mest av allt just nu?

En fet kebab tallrik. Nej skämt åsido. Att serien startar imorn.


Kul med förstärkning tycker jag. Framför allt av en målskytt eftersom målskyttet kanske inte varit så jätte starkt de senaste åren. Så det är bara hoppas att Pontus snabbt växer in i senior kostymen och öser in mål redan den 28 April.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0