Angående kommentar

Skönt med åsikter. Alltid bra när människor har åsikter och framför allt när dom är konstruktiva och berättar vad man kan göra bättre. Sånt känns fruktansvärt givande måst jag säga.

Helt rätt så gör vi inte en bra match. Det kan ingen neka till. Och ja självklar så kan vem som helst se att vi blir fega och backar hem och släpper in dom i matchen istället för att kliva på och döda matchen vid ledning 3-2. Detta är så klart saker vi måste jobba på som inte är bra.

Men angående domaren som jag kommenterade ganska kraftigt.

"Förutom dessa två helt match avgörande situationer var han precis lika oduglig åt båda hållen." skrev jag.

Detta tror jag även att 11 st Telge FF spelare kan skriva under på. Det är stort av våra killar att inte falla in i gnället mot domaren under matchen.

Men hur som helst gör han två grova felbedömningar som avgör matchen. Detta går inte att bortse från. Han är som sagt va inte konsekvent i sina bedömningar vilket gör att han inte är kapabel till att dömma på den här nivån. Förutom dessa två hade man kan köpt att han inte gjorde rätt. Som man brukar säga så länge han är lika dålig åt båda hållen. Men det var inte den här killen utan han gav dom matchen i och med dom två sista målen.

Sen stämmer det utomordentligt vill jag understryka att det va ganska många i MIF som under presterade kanske nervösitet eller inte möjlighet till rätt uppladdning eller vad det nu kan vara. Det finns inget att skylla på vi var inte tillräckligt bra några stycken. Jag är absolut en av dom som jag skrev sist också.

Sen måste tilläggas att första 20 är Telge riktigt bra. Dom spelar ut oss ganska rejält så länge dom orkar. Så det är inte ett dåligt lag vi möter även fast det kanske är den allmänna uppfattningen.

Angående vad jag skrev om publiken så är det mycket möjligt att jag inte är fullständigt underättad av händelse förloppet. Jag vet inte vad som sades eller gjordes. Däremot är min ståndpunkt att det är osportsligt att applådera och håna en spelare som får rött kort. Det är inte fair play vilket ju blir mer och mer aktuellt i dagens debatter. Rätta mig om jag har fel.

Kommentarer
Postat av: Merra

Normalt så stödjer jag Malmköping. Jag kan hålla med om att domaren gör ett fel när han dömmer hörna istället för inspark. Dock är ej detta matchavgörande. Jag antar att den andra stora felbedömningen är straffen. Den är dock i mitt tycke solklar. Där gör domaren något riktigt bra.

Malmköping spelar under all kritik. Domaren bör även ransaka sig själv. Dock vill jag nog ge honom en chans till här hemma.

Matchen förloras på grund av malmköpingsspelarna och inte av domaren.

Jag vill inte kommentera angående publikens beteende.

2007-04-30 @ 11:11:43
Postat av: Neutral

Jag brukar se våra lokala lag och kan kommentera denna match så här. Domaren är egentligen lika dålig åt båda håll men det stora misstaget han gör är att han låter Telje protestera o gnälla på väldigt många domslut utan att ge nån varning för detta o då blir det ett himla liv hela matchen.Tyvärr för Mif så blir vissa domslut avgörande. Vid första målet tycker jag att Enbuske, tror jag, blir fälld strax innan. Vid andra målet läggs frisparken 4-5 m längre fram. det tredje som blir hörna är ett hopslag som ska vara inspark. från mitt håll ser straffen klar ut men har hört han tydligen föll mycket snyggt så det kan man inte klandra domaren för. Men bollen måste likväl bort vid andra o tredje oavsett rätt eller fel. Det som händer i slutet går ej att kommentera för det kan väl aldrig inträffa!!!!. tack o lov träffades inget barn.

2007-04-30 @ 11:46:10
Postat av: Insider!?

Det man kan tillägga gällande Malmköpings spel i lördags! Det är inte lätt att prestera med ett så pass nytt o ungt lag. Även fast de gör sitt bästa så är rutinen ett problem. Synd att MIF inte lyckats behålla flera spelare från förra året. Eller värvat nya! Man kan inte ta för givet att folk ska fortsätta för all evighet, eller bara dyka upp från ingenstans. Med tanke på hur viktiga många från föregående år kunde ha varit för laget så borde man satsat mer.. Iallafall så tror jag att lördagens spel är ungefär det bästa MIF kommer kunna prestera under året. Idagsläget är det inte ett blivade lag för 4:an trots att det finns många begåvningar! Det är idagsläget tid för att dämpa förväntningarna lite. Möjligen en mittenplacering i serietabellen om ingen förstärkning ordnas. Hoppas det blir bättre framöver... MVH

2007-04-30 @ 13:40:29
Postat av: insatt.

Jag kan inte direkt förstå insider med att säga att malmköping kommer vara ett mittenlag. En seriepremiär är alltid en seriepremiär. Som sagt är spelare väldigt unga och många gjorde debut för A-laget, klart att nerverna spelar roll. Jag tror på malmköping och att de unga spelarna kan spela fotboll, med hjälp av några äldre. BARA ATT KÄMPA PÅ GRABBAR.

2007-04-30 @ 15:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0