3 poäng till Telge

Förlust med 3-4 i serie premiären. Två horribla domslut gav Telge FF tre poäng. 3-3 efter en totalt feldömd hörna och 3-4 målet ska vi inte tala om. Även Inzaghi och Totti hade varit imponerade av straffen som den i övrigt katastrofale domaren blåste.

Förutom dessa två helt match avgörande situationer var han precis lika oduglig åt båda hållen. Så.. Ja

 

Vi var inte speciellt bra men det fanns iaf en på plan som va bra mycket sämre. Pratades om rapport direkt och det hoppas jag verkligen. Grabben kan knappt ha fyllt 18 och var absolut inte mogen att dömma division fem fotboll. Jag va totalt katastrof och förmodligen hade jag varit sämst på plan i vanliga fall men inte idag.

 

Ibland önskar man nästan att våran vän Ragnwald dök upp oftare.

Men han lyckades iaf ta upp det röda kortet en gång. Då en spelare skulle slåss med hela läktaren. Ett skott i Manne Walters bröst. Manne följde matchen från läktaren. Sen bröt helvetet löst. Dock så ser det inte så bra ut att hela läktaren applåderar när spelaren i fråga får se det röda kortet. Det är inte bara på stockholms läktarna man ska stävja sånt.

Hoppas hur som haver på att slippa göra allt jobb som ska skötas från kanslit inför nästa hemma match. Märkligt att man inte gör klart det man åtar sig att göra. Men det är ju min åsikt.

Våra mål gjordes i alla fall av Busken 2 och Ljungqvist.

Har för övrigt blivit ombedd att skriva om a-laget på www.malmkopingsif.com vilket jag har gått med på efter mina krav. Men bloggen kommer finnas kvar ändå. Så jag kan skriva lite mer egna åsikter än vad som tillåts på föreningens hemsida.

 

Och Lotta skyll på Hagen inte oss. :P Hade gärna följt eran match imorgon.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, ok. Jag ska ta ett snack med herr Hagen när han lugnat ner sig.

2007-04-29 @ 10:59:35
Postat av: Mycket gnäll

Tycker inte alls att domaren var katastrofal. MIF spelade inte tillräckligt bra. Alldeles för billiga insläppta. Även om domaren gör misstag så ska man kunna stå upp. Om man inte faller hem med allt man har o fegar vid ledning så kanske ni tar en 3:a nångång.(hela förra årets problem). Att publiken reagerar vid utvisning känns naturligare än allt gnäll i ovanstående text gällande förlusten!! Skärpning!

2007-04-29 @ 21:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0